ne zaman?
nerede?




Metal Fırtına

metal fırtınaCeviz Kabuğu Programında izledim kitabın yazarları Orkun Uçar ve Burak Turnayı.

Canlı yayına katılanlar tarafından kitapta, Türk Silahlı Kuvvetlerini çok kolay geçilebilir bir ordu olarak gösterdikleri için, halkın gözünde Orduyu küçük düşürdükleri yönünde çok ağır ithamlara maruz kaldılar (Ben bu görüşe katılmıyorum, şahsen kitabı okuduktan sonra gidip tüm paramı Mehmetcik Vakfına bağışlamak gibi bir isteğe kapıldım ve Anakara’ya ilk gidişte Anıtkabir’e bir kez daha ziyaret etme kararı aldım. Kitap Ulus bilincini heyecana getiriyor bu manada, bence tabi)

Canlı yayına katılanları iki gurupta incelersek;

- kitabı okumayanlar: meslekdaşlarına destek vermek için aramışlardı ve “baştan söyleleyeyim kitabı okumadım ama.. ” diye başlayıp kitabı ve yazarlarını pentegon ajanlığından başlayıp bilimum şeylerle kadar suçladılar.

- kitabı okuyanlar; genel olarak edebi açıdan bişey vaadetmeyen, hatta yer yer konularda kopuklukların yaşandığı, konusunda uzlaştılar. Bazıları ise kitabın güttüğü ticari kaygının gözümüze sokulduğundan bahsettiler.

Yayına katılan Emekli bir askerin, “Silahların bu özelliklerinin bilinmesi için ancak özel eğitim alınmış olması gerekir” demesine yazarlardan birinin “Komutanım internetten baktık” mealinde bir cevap vermesi ise süperdi. Ha bir de “Ceviz oğlu Hulki bey ” diyen beyefendi.

Bence, kitapta türlü türlü eksik-gedik mevcut tabi ki, en basitinden küçük kardeşimin (11) sorduğu “Abdullah Gül’e n’oldu ?” sorusunun cevabı bile yok. öte yandan kitap sivil refleksleri uyandırıp milleti galeyana getirir mi, hele de amerika karşıtlığının dillendirilmeye başladığı şu günlerde, bilmiyorum. Ancak kitabın bir sipariş kitap olduğuna ise inanmıyorum, hatta zihinleri işgale hazırladığına, TSK yı küçük düşürdüğüne vs. vs. asla. Hatta tam aksini düşünüyorum.

Tabi gönül isterdi ki bizden de bi Dan Brown çıksın, ezoterik hikayeleri veya komplo teorilerini ya da askeri terimleri, olayları ve hatta politik öngörüleri düzgün, sırıtmayacak bir şekilde romanın içerisine yedirsin. Sayfası da az olsun. Ucuz olsun. Zamanla o da olur.

önemli Edit: Kitabın yazarlarından Orkun Uçar‘la yaptığmız yazışma sonrasında E-kitabı onaylamalarının mümkün olmadığını öğrendik. Ve burada yer alan Metal Fırtına . pdf linkini kaldırdık.

Gerçi ben, bu işte bir tuhaflık olduğunu anlamıştım zaten, (eheh, mahcup smiley olsa da koysak).

Ve yine Orkun Bey’den öğrendiğimize göre ikinci kitap, Kayıp Naaş adıyla, Gökhan ve Gri Takım üzerine olacakmış. Merakla bekliyoruz.

Muhtemelen alakalı yazılar



yorum ekleyin veya yorumları okuyun:


  1. 1 junkie 1 Mar 2005 @ 18:40

    öğrendiğim kadarıyla sağdan soldan burada türkiye amerikaya yeniliyor. Neden yenmiyor ? sebep ne ? Amerikanın büyüklüğünü kabul ediyolar demektir bu kitaptakiler. karşıyım ben buna.. yarın öbürgün amarika sömürgeside yaparlar bizi..!!!

  2. 2 nahnu 1 Mar 2005 @ 19:20

    kitabın üzerinde “politik-kurgu” yazıyor arkadaşım..

    ayrıca amerikanının büyüklüğü diye bişey yok, sadece ani ve beklenmedik bir saldırı yapıyor bölgedeki tüm kuvvetleri ile, olay budur..

    tekrar bakıyorum da, evet sizi de kitabı okumayanlar gurubuna alıyoruz sevgili junkie :)

  3. 3 junkie 1 Mar 2005 @ 21:05

    neden okiim ki , kitapda olsa amerikanın üstünlüğünü kabul etmek , insanlara bunu göstermek , üstüne üstlük lafının yapılması bile yakışmıyor.

    bi ani saldırıda Türkiye yapsaydı amerikaya , kesin amerika 2 tane rambo ile fetederdi Türkiyeyi..

    Ondan sonra Orhan pamuk mu öyle bi eleman var , onun gibi kahraman yaparlar bunlarıda.. azcık Milleyetçilik ruhu taşıyalım , kurguda olsa karşıyım ben

  4. 4 nahnu 1 Mar 2005 @ 21:33

    okusaydın oradaki gri takım ı , fedakarca savaşan türk komandolarını , kafayı yemiş amerikan başkanını ve yardakçılarını , ülke üzerinde oynabilecek oyunları hatırlama şansına sahip olurdun.

    okursan fikrin değicek sanırım.

  5. 5 ali usta 2 Mar 2005 @ 08:22

    Okumadım.
    Okumayacağım :-)

  6. 6 Sedef Kaplan 2 Mar 2005 @ 15:18

    okudum..
    nefret ettim..

  7. 7 freelancer 3 Mar 2005 @ 10:27

    ben de okumadım okumayacağım ama bunun kitapta anlatılan kurgusal olayda Türkiye’nin savaşı kaybetmesiyle bir alakası yok… kurgusal bir olay nedeniyle kitaba tavır alıp okumayacağını söylemek, bana sorarsanız bir kitabı okumamak için geçerli bir neden değil…

    sen pdf linkini kaldırmadan önce kitabı indirmiştim -her ihtimale karşı-… sileyim bari :)
    nahnu, hassasiyetinden dolayı seni tebrik etmek istiyorum, üşenmeyip adamlarla bağlantı kurmuşsun ve onların isteğini dikkate alıp linki kaldırmışsın… tebrikler :)

  8. 8 ali usta 3 Mar 2005 @ 11:07

    Kurgusal bir olay olması hasebiyle kitaba bir tavır almış durumda değilim :) Sadece ilgimi çekmiyor.

    Anlamadığım kitabı “herkes” okuyor. Herkes onu konuşuyor.

    Aynı şeyi Orhan Pamuk’un Kar romanında da yapmıştım. Uyuzu olmuştum. Herkes Kar okuyordu, herkes onu konuşuyordu. Ennihayatinde “roman” işte. Bu da öyle değil mi?

  9. 9 freelancer 3 Mar 2005 @ 11:45

    aslında junkie’ye cevap niteliğindeydi yorumum, ama senin kullandığın kelimeleri kullanınca sana söylemişim gibi oldu sanırım ;)

  10. 10 ali hoca 3 Mar 2005 @ 16:47

    ben kitabı iki günde okudum. bir an çok kötü olmanıza sebep oluyor ama işgal ilerledikçe direnişin artması ve sonunda avrupa ve rus devletlerinin bir ultimatom vermemiş olsada zaten amerikalıların bir cehennemin içinde olduklarını anlamaları yenilgiye doğru gidiyor olmaları insanı duygusal olarak rahatlatıyor. kitap her ne olursa olsun bu millet nasıl algılarsa algılasın varlığına karşı nasıl bir tehdidin gelebileceğini ve herşeye devlet ve toplum olarak hazır olmamız gerektiği mesajını almamız bile yeterli. sadece bir kurgudan ibaret olan bu romandan korkmayalım ve okuyalım bence. 5000 yıllık tarihimizden aldığımız güçle öyle kolay bir lokma olmayacağımızı bilin …..saygılarımla

  11. 11 ali usta 3 Mar 2005 @ 20:07

    Ne önemi var freelancer hocam, mühim olan insanlık :P

  12. 12 desert tiger 4 Mar 2005 @ 14:51

    öncelikle bu kitap hakkında kötü eleştiti yapan vatandaşlarım hakkında konuşmak istiyorum ya belki bu kitap az veya çok hayal ürünü besliyor fakat halkımızı milletimizi bilinçlendirme konusunda çok iyi kurgulanmış bir kitap çünkü bu kitap az ve ya çok bize daha önceden bazı mesajlar veriyor bu yönüyle iyi aslınd aolmayacak birşey de değil yani ama kitapta ordumuzu çok zayıf ve güçsüz göstermişler bizim şanlı ordumuz bu kadar düşmedi inanın yeryüzünde bizim ordumuzdan başka disiplinli bir ordu yoktur neyse kitabı okuyan herkese afiyet olsun :)
    özür dileyerek; “sadece bir vatandaş” olan isim kısmınızı, yorum onaylama esnasında mailiniz ile ilintili olarak “desert tiger” olarak değiştirdik, kenar tarafta arbedeye sebep olmaması için.
    -site güvenlikçiniz ismail abiniz

  13. 13 serkan yaşar 4 Mar 2005 @ 14:59

    kitap son derece hayal ürününden oluşmuş ama bir film için iyi bir senaryı-o bence yani bu kadar olur.ama kitabın yanlış tarafları da yok değil türk ordusu çok küçük düşürülmüş amerikan ordusu karşısında ama kitapta anlatılanlar da olmayacak değil bence çünkü amerikanın kendi menfaatleri için yapamayacagı hiç bişey yok sonuçta türkiye amerika için fevkalade düzenlenmiş bir cennetmi desem cehennem mi desem bilmiyorum çünkü gerçekten böyle birşeyi amarika yaparsa bu şehit topraklarıyla sulanmış anadolu topraklara onlara cehennem olacaktır anadolu türkündür türkün kalacak saygılarımı sunarım…

  14. 14 nahnu 4 Mar 2005 @ 15:20

    —kitabı okumayanlar okumasın—

    Bu arada ; yeni çıkacak kitabın adının kayıp naaş olması bana çok ilginç geldi, hani Atatürk’ün naaşını yerinde göremeyince Hikmet Pars tebessüm ediyordu. Sanırım Gökhan’ın yeni macerası bu mecrada devam edecek..

    Kehanet’e devam edecek olursak..

    Bildiğim kadarıyla, buradan sonrasını, yani Kayıp Naaş’ı Orkun Uçar tek başına yazacak. Zaten kitaptaki Gri Takım ile ilgili kısmı o hazırlamıştı. Gene bildiğim kadarıyla, Burak Turna’da bu arada 3. Dünya Savaşı ile ilgili bir kitap yazacak.

    İkili bir iki kitaptan sonra öyküleri birbirine bağlasalar ve finaldeki kitabı birlikte yazsalar ne süper olur di mi.

    Görüyoruuum görüyoruuum… :)
    —kitabı okumayanlar okumasın—

  15. 15 Dj Memi 4 Mar 2005 @ 16:35

    vala bu kitabı bana çok övdüler ve reklam olmasında gerçektende sürükleyici bir kitap….
    o kadar hoş ki insan okudukça okuyası geliyor arkasının nasıl geleceğini merak ediyor.

  16. 16 koray 4 Mar 2005 @ 18:56

    bekleyelim ve görelim… korkmayın askerimiz sağlam….

  17. 17 nikita 4 Mar 2005 @ 22:49

    radikal’den konuyla ilgili bir köşe yazısı; http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=145381

  18. 18 cekirge 5 Mar 2005 @ 00:11

    afedersiniz ama şu; Türk Ordusunu küçük düşürmüş diyenlerin kaçı askerliğini yapmış durumda acaba??

  19. 19 selluri 5 Mar 2005 @ 13:18

    sen de yaz senin kitabını da okuyalım.kitabı okumadan yorum yapmak ; fenerbahçeyi saraçoğlunda hiç seyretmeden , ilk onbirini bilmeden fenerbahçeli olmak ya da ondan nefret etmekten de beter bi durum.verirsin 6 YTL. , kitabı okursun , yorumunu yaparsın . su gibi bir kitap 1-2 günde bitiyor . okuyun ki ufkunuz artsın .

  20. 20 ArhA 6 Mar 2005 @ 23:30

    Bu dediğiniz programı izlemedim fakat rast geldiğim bir-iki roportajlarındaki hiç akla gelmeyeni yazdık, olaya farklı bakış açısı kattık tarzı beyanatlarını talihsiz buldum. Ufuk açacak bi yanı yok kitabın; türk toplumunda ABD ye karşı biriken öfkeyi, gerçekçi olmasa da son derece yaygın olan sıra bize de gelir mi kaygısını, Atatürk ve mehmetçik e karşı olan hassasiyeti alır kitap sayfalarının arasına homojenize bi şekilde serpiştirirsin… ortaya böyle bi best seller ‘page turner’ çıkar. ha okumayın der miyim..demem. merakla çevirdim sayfaları ben de. ama edebi anlamda birşey vaadetmediğine şiddetle katılıyorum…Dan Brown dan eksik yanları bu olsa gerek.

  21. 21 naz 7 Mar 2005 @ 01:10

    ülkenizi çok severseniz ve olasılıkta olsa bir amerikan saldırısı tehlikesi varsa tüm halkın bu konuda düşünmesini sağlamak istersiniz. Bazı ihtimaller önceden düşünülürse başımıza geldiğinde daha az zarar görürüz,tehlikeyi daha kolay atlatırız.Sanırım yazarlarımızda Türk halkında bir tokat etkisi yaratarak bu konuda insanlarımızın düşünmesini tartışmasını hedeflemişler. Bu yaklaşımı beğeniyor ve arkadaşlarımızın iyi niyetli ve vatansever olduklarına inanıyorum. İşgal hayati önemde bir milli konudur ve bu konuda tartışma platformu yaratmak için seneryonun yada kurgunun en kötü olasılıklar üzerine olması doğrudur. Kitaptaki kurgu amerika saldırdı Türkler onları mahfetti şeklinde olsa ne yararı olurdu okuyucuya. Olabileceklerin en kötüsüne Türk milletini hazırlamak ve insanları uyarmak adına kitabı çok başarılı buluyorum. Fakat kitabın bazı yerlerine katılmıyorum. Birde yazarların Kör randevuyu (kozanski)okuduklarını düşünüyorum.

  22. 22 diagnosis 7 Mar 2005 @ 08:29

    “Beyler, bu gaflet uykusundan uyanın artık….”
    sözlerime aslında böyle başlamak istemezdim ama yıllardır süre gelen bu duyarsızlığa daha doğrusu boş işlerle uğraşmaya birisinin değinmesi gerekirdi. Gerçi benim gibi düşünen birçok kişi var ama seslerinin duyulmasına izin verilmiyor( hani bağmsz medya ya..)
    Arkadaşlar bu tam anlamıyla nabz yoklama ve direnç noktalarını kırarak ortam hazırlamak için YAZDIRILMIŞ bir kitaptır… Yazanlar tam anlamıyla amerikanın bugünkü politikasını desteklemektedir.şimdi diyeceksiniz ki ” kitapta sivil insanların hedef alınması ve tüm dünyayı yok sayarak ülkemize saldırması amerikayı nasıl desteklemektedir”. ZAten Adamlar gerçekte de kendi kafalarına ne uyarsa onu yapmıyor mu? Kitap tam anlamıyla bir propaganda… kitabın tek mesajı var…. “EYY TüRK HALKI BEN AMERİKAYIM. EĞER İSTERSEM SİZİN O çOK GüVENDİĞİNİZ MİLLİ ORDUNUZUN HALİ İŞTE BöYLE OLUR. ONA GöRE AYAĞINIZI DENK ALIN…..”

  23. 23 CrAzY_BaT 8 Mar 2005 @ 16:53

    sevgili arkadaslar kıtap kakkında yarum yapıyorsunuz ır cogunuz okumamıssınız kıtap gercekten guzel ve amerıkan ustunlugunu degıl kallesçe saldırısını anlatıyor yanı once okuyun on yargılı yaklasmayın

  24. 24 yalnız kurt 8 Mar 2005 @ 20:46

    Kitabı ilk çıktığında okuyanlardanım.80 öncesi kahrolsun rusya derken,sovyet emperyalizmini kınarken kendi iç dünyamızda batı emperyalizminide sorguladık.ABD nin Viyetnam da bozguna uğraması bizleri sovyetlerinde yıllar sonra Afganistan daki bozgunu kadar sevindirdi.Bence bu kitap kim veya kimler tarafından yazdırılmış olunursa olunsun Türk milleti ve ordusunun güçlü olmak ve milli reflekslerinin devamlı zinde olması gerektiğini birkez daha göstermiştir.şahsen büyük orta doğu projesinin de hedef ülkesinin Türkiye olduğuna inanlardanım.

  25. 25 serdar 9 Mar 2005 @ 21:38

    bakın arkadaşlar,amerikan ordusu bağdata 21 günde girebilmişken,daha profosyonel aktif ve donanımlı türk ordusunu 3 günde nasıl geçiyor?

  26. 26 efefatih 9 Mar 2005 @ 22:28

    Mantıklı olalım biraz bu kitap niye çok sattı çünkü epey bi zamandır sıra bize gelecek düşüncesi var. Birde Şööle düşünün Bizim bor madenlerini yada altın madenlerini ve ya petrolümüzü biz kullanamıyoruz varda kullanamıyoruz ve bu madencilik yasası varken işgale ne gerek var ki, Borun kilosunu atıyorum 1 liraya satıyorsak 10 liraya geri satın alıyoruz adam niye gelip işgal etsin ki ayrıca seçilen her hükümet gidip ABD den icazet almıyormu? Hatta seçilmeden gidenlerde var. Ayrıca tarikat liderleri ABD vatandaşı değilmi? (örn. Feth… Gül..). Bu Kitap ne ki siz birde Alev ALATLI’nın Kabusunu okuyun (Shrödingerin kedisi) Beterin beteri var dedittirecek cinsten. İşgal edilmemişiz ama dokuz devletçiğe bölünmüşüz açlık sefalet baskı dayatma yeni bir din empoze edilmiş yüce pirler falan dehşet dehşet. Siz gelin onu okuyun sonra yorumlara bir bakalım.

  27. 27 nikita 10 Mar 2005 @ 18:09

    “amerikan ordusu bağdata 21 günde girebilmişken,daha profosyonel aktif ve donanımlı türk ordusunu 3 günde nasıl geçiyor?”

    blitzkrieg tarzı olabilir pekala.

  28. 28 decent 10 Mar 2005 @ 23:57

    Bunun bir roman olduğunu unutmayalım
    Roman dediğnde hayal ürününün çokluğu olağan dışı bir olay değil…..

  29. 29 evren 11 Mar 2005 @ 10:12

    Arkadaşlar kitabın abartılı olduğunu yazmışlar, evet abartılı ama bizim lehimize olan abartılar daha fazla mesela kürt kökenli amerikan pilotu savaş gemisine çakılıyor, amerikada nükleer bomba patlatıyoruz…
    İşin doğru ve vahim kısmı ise Silahlı kuvvetlerin elindeki silahlar genel olarak amerikan yapımıdır ve gerçekten eski teknolojidir. örnek, bizim iftihar ettiğimiz f16 lar genel maksatlı savaş uçaklarıdır ve havada avcı uçakları karşısında hantal kalmaktadır. bombardıman uçakları gibi etkili silah taşıyamamaktadır. ayrıca uçaklar için son derece önemli olan uydu sistemleri amerikanın işletimindedir, yani amerika istemezse bizim uçağımızın gps cihazı daha çalışmaz, pilotlar dağa vadiye bakarak yol ararlar.
    bunun gibi bir çok silahımız amerikanın şu an kullandığı teknolojinin çok gerisinde, kitabı yazan arkadaşlar biraz abartmış doğru, çok kısa sürede Ankara’ya giriyorlar ve abartılı silahlar kullanıyor.

  30. 30 falanca 11 Mar 2005 @ 20:06

    Şu kitabın e-kitabını gönderin de nasiplenelim muhteremler neyin nesiymiş……

  31. 31 falanca 11 Mar 2005 @ 20:07

    E-mektup adresime gönderirseniz sevinirim.

  32. 32 devrim 12 Mar 2005 @ 00:37

    Ah arkadaşlar ah vah ki vah adamlar yazmış altı üstü bir kitap işler silahla yürüseydi rusya dünyanın tek hakimi olurdu iş yürek işi yürek tarihi hep TüRKler yazdı yazmaya devam edecek bekleyin görelim bizdeki yürek elle tutulmaz kor halinde kime ne zaman çiğnettik bu topreğı biz istemedikçe…

  33. 33 keroonka 13 Mar 2005 @ 00:37

    selam bende okudum bu kitabı ve hiç pişman olmadım
    okumayanlara bi yorum yapmam, ama genel olarak zaten bilinen ve olması muhtemel bi harita değişikliğini anlatıyor aslında.ülkemizin yıllardır sırtına yüklenen kamburların ve sebeplerinin neler olduğunu kısmende olsa dile getiril miş.geçmiş senelerde bir dizinin daha sonra filmi yapılmışdı orda bir kasap vardı sonra adam uranyum kaçakçısı bi amerikan ajanı çıktı.çok var onlardan çok ama bizim kaçtane GöKHAN rolunu oynayan adamımız var orda?.

  34. 34 olmaz!!! 13 Mar 2005 @ 17:19

    bence türkiye üzerinde boyle bir senaryo var abd suriye ye saldırmaktan vazgeçti kitaptada suriye üzerinden türkiyeye saldırıyor lütfen dikkkat olmaz demeyin

  35. 35 seyfo 14 Mar 2005 @ 16:57

    bu kitap şu ana kadar ‘bir destandır çanakkale’ kitabıyla birlikte en sürükleyici ve gerçekçi bir kitap olası bir savaşı anlatıyor şu kadarını söyleyeyim ABD bu kitabı duyunca bayağı tutuşmuş araştırmalarıma göre amerikada bir gazetede buna geniş yer vermiş. ABD şu an türkiyede ençok satılan kitap olduğundan türk halkını uyandıracağından korkuyor ama gerçekleri türk halkının da bilmesi gerekiyor.
    BENCE KİMSE BöYLE BİR KİTABI KAçIRMASIN

  36. 36 ozlepro 14 Mar 2005 @ 18:53

    bu kitabı ben 2 unde okudum okurken hep dusundum bizim gucumuz kitapta anlatılan kadar zayıfmı diye ve kendimce br sonuca vardım oda turk ordusunun kapalı bir kutu oldu yonünde ordu envanterimizde blinenler yanı sıra birde bilinmeyenler var yani biz tc vadandası olrak emizde tam olrak hangi saldırı yada savunma silahlarımız var bilmiyoruz bilenlerse sadece ust duzey komutanlar bilinenleri dusunursek kısa menzilli fuzelerimiz var askeriyenin kerdi urettigi sabit ve gezici hava savunma fuzelerimiz var belki tanklarımız zayıf ama karsılıgında paletli yada tekerlekli hareket kabiliyeti tanklardan daha yuksek olan zırhlılarımız var ve bunlar sadece bilinenler dusunuyrumda biz oyle kolay lokma deyiliz ve bize karsı nukleer kullanmadıkları surece bizi yenmeleri olanaksız habirde hepimiz bu vatanın nasıl kurukdugunu vatanı vatan yapmak icin neleri goze alıp feda ettigimizi biliyoruz lafın kısası oyle bir savas halinde dusmanlarımız yaa dusmanımız genciyle yaslısıyla kadınıyla kızıyla yaklasık 30 milyon turk askerini karsılarında bulurlar cunku bunu daha once yaptık gerekirse tekrar yaparız…

  37. 37 şatafatlı 14 Mar 2005 @ 22:34

    İyi günler bende şu an kitabı okumaktayım.Kitap son derece mantıklı ve olabilecek hadiseler üzerine kurulmuş.Benim fikrim eninde sonunda Türkiye ve ABD kozlarını paylaşacak sadece bunun zamanı belli değil. Ne diyeyim Allah milletimizi korusun ve böyle felaketlerle imtihan etmesin…

  38. 38 ayşegül 15 Mar 2005 @ 12:41

    ben kitabı çok büyük hayallerle almıştım ama hiçte umduğum gibi çıkmadı, Türk halkı, Türk ordusu nasıl bukadar çabuk yenilir? teknoloji üstünlüğü deyip durmuşlar, kurtuluş savaşında, çanakkale savaşındada aynı durumdu, yenildik mi? teslim olduk mu? yoksa diğer ülkelerin bizi kurtarmasını mı bekledik? halkın moralini bozmaktan başka bişey değil, öyle Ankarayı İstanbulu 1 haftada alcaklar, tüm orduyu yoketcekler, sivilleri öldürecekler, kolaymı? savaş olsa bile sonunda Türkiye kendi çabasıyla bunu kazanabilecek güçte, başka devletlerin yardımını bekleyecek kadar aciz değil.

  39. 39 ahmet 15 Mar 2005 @ 16:48

    Bu kitabı okuyan herkes kendince bir sonuç çıkartabilir.
    Açıkçası benim çıkarttığım sonuç: 1- Roman biraz abartılı olmakla beraber Bizim kullandığımız silahlar ve teknolojinin ABD’nin eskileri olduğu gerçeğini düşündüğümüzde ; 2-ülkemize karşı yapılacak bir saldırıda ülke savunmasının topyekün yapılması gerektiği ancak (kendi adıma) bir sivil olarak benim savunmadaki görevim ve pozisyonum hakkında bir bilgim olmamasını düşündüğümüzde, Bu romanın bizi korkutmaktan ziyade Askeri ve Siyasi liderleri olabilecek en kötü senaryo konusunda uyarma vazifesini yerine getirdiğini ve bu olası senaryoya göre ordunun modernizasyonu ve Asker olarak doğan bir Türk’ün ölene kadar asker gibi kalması konusunda sivil halkı örgütlemesi ve eğitmesi çalışmalarını gözden geçireceğini düşünüyorum.

    NOT: bu gün dahi olsa amerikan askerleri sıkıyosa gelsinler.
    burası ne afganistan ne Irak nede Suriye buranın Türkiye olduğunu kafalarına vura vura öğretiriz ve televizyonlarının başında patlamış mısır yiyerek savaş görüntülerini seyretmeye alışmış olan amerikalılara göz yaşının ne olduğunu bağırttırarak öğretiriz

  40. 40 ilgisiz 16 Mar 2005 @ 12:15

    kitap her nekadar kurgu olsada tamamıyla gerçekler üzerine oturtulup seneryo giydirilmiş.kitapta bazı bağnaz arkadaşların dediği gibi ordumuzu küçümsemek yada ABD nin büyüklüğünü övmek değil.aymazlık sonucu devlet kademelerindeki mandacı(!) zihniyetin hakimiyetine dikkat çekilmiş Atatürk ün gençliğe hitabesinde olduğu gibi.ABD ordusunun teknolojik ve askeri üstünlüğü su götürmez.kendi iç dinamiklerimizin derefleksize edilmesinin böyle savunma zaafiyetlerine yolaçtığı yada açacağı kesin.bizim emniyet ve adaletimize dil uzatan avrupa önce kendi hapisanelerinde 70 li yıllardan itibaren intihar(!) ederek kendini yok eden örgütlerin üyelerinin intiharlarını açıklasın.Küreselleşme ve avrupalılaşma,batılılaşma diyerek yıllardır kendimize ihanet etmişiz.Kurtuluş savaşı ne için ve kime karşı verildi ? anlamadım gitti.uzaylılara karşımı acaba ?
    yorumcu arkadaşların hayal ürünü gördüğü yada küçümsedikleri milis(iç dinamikler) olayı hayal değil gerçektir.
    bugün ordumuz gayri nizami harp konusunda dünyanın sayılı ordularındandır.savaş sadece düzenli birliklerle eskiden olduğu gibi bir cephede değil bir ülkenin tamamında olur.bu roman sadece uyuşan beyinleri tokatlamıştır.uyanıklarada bıyık altından güldürmüştür.

  41. 41 Beth 16 Mar 2005 @ 23:55

    Ben bu kitabı 2 gün önce aldım ve yeni bitirdim okumayı … Buraya yazılan yorumların sadece bir kısmını okudum çünkü sinirim bozuldu bazı şeylere .. kaç kişi pc oyunlarından strateji oynadı bilmem ama o oyunlar insana yeterince savaş bilgisi veriyo taktikler silah güçleri ile saldırılar yada kilit noktalar gibi.. siz kabul edin yada etmeyin bugün ABD bize ani bir savaş açsa kitaptakilerle paralellik gösteren bi savaş olur nedenleri de benzer olur sonuçları da. kitapta kesinlikle ordumuz, askerimiz hafife alınmıyo hatta geçmiş kahramanlıklara deyinen bölümler var geçmişimizi hatırlatıp cesatreti ve heyecanı alevlendiren.. okumadan belkide ABD yanlıları insanların yaptığı yorumlarla hareket etmeyin bence.. beğenmeyen bi ark vardı başlarda çok merak ettim amerikanın yaptığı pisliklere mi bozulmuş konduramamışmı acaba amerikaya ki gerçek yüzü bu abd nin hiç bi farkı yok gerçeklerden… kitapta anlatılanlardan farklı olmamakla birlikte sadece BOR madenleri ve dier enerji kaynaklarına sahip olmak için Suriyeden sonra sıra TüRKİYE’de sıra.. bu kitap hayalden ötesini içeriyo gayet iyi bir düşünceyle yazlmış yazarlardan birinin ilk kitabı oplmasına rağmen… son olarak kitapta aynı anda çok detay verilmiş içinde bulunulan durumun gerektirdikleri ve duygusallık ama kitabı okurken tam bi asker gibi düşünüyosunuz kimi zaman ve acıyamıyorsunuz şehitlere onların görevi bu ve ülke kurtulacak sonunda …. Ben çok beğendim bu kitabı. Herkese tavsiye ederim

  42. 42 ertan 17 Mar 2005 @ 14:37

    bana sorasanız bu kitapta anlatılanlar şuanda bir çok insanın kavramayacağı yada anlamak istemeyeceği bir çok gerçeğin ta kendisidir.diğer tartışmalara fazla katılmıyorum. belki anlatılanlar okadar kısa ve kolay olmayacak veya anlatılanlar gibi bir kara savaşına dönmeyecek v.s ancak bir gün namlunun bizede bir şekilde döneceğini hiç kimse unutmasın ama 2007 ama 2017.

  43. 43 apo_bjk 17 Mar 2005 @ 17:10

    bende bu kitabı bi arkadasımdan alıp okumustum ilk okumaya basladığımda gece uyumadım ve ertesi gün kitabı alıp bitirdim gerçekten milli duygularım kabardı. Eger boyle bir savas olursa canımı seve seve veririm herhalde. Cok gercekçi bir senaryoyla yazılmıs türkiyede 7 tane atom bombası oldugunu duydum ama ne kadar dogru bilmiyorum kitaptada bunların iki tanesinin calındıgı yazılı acaba gerecekten böyle bi şey warmı cok merak ettim.. Ordumuzun büyüklüğü saklanıyor bence cunku ben ist bogaz komutanlığının yanında oturuyorum ve görduklerimi burda acıklamak istemem gercekten bogazın bazı gizliyerlerine yapılan sıgınakları kendi gözlerimle gördüm ve halada yapılıyo.. Kitapta turkiye biraz kolay lokma gibi gösterilmiş ama yinede ne ankarayı ne de ist yi alabiliyolar bence iki şehirede girseler onlar için oaraları cehennem olur çünkü dünyada gerilla savasşını en iyi bilen ülke war karsılarında… bizim kanımızda war sawasmak…..

  44. 44 Bilal Biliç 18 Mar 2005 @ 09:45

    Bu kitap sadece bir roman olayları fazla abartmanın bir anlamı yok ama yazarlar sadece klasik battal gazi filmlerinden farklı bir şey olması için türk ordusunu hafif gösterebilir buda sadece monoton battal gazi filmlerinden farklı olması için eğer aynı olsaydı bu kadar konuşulmaya bilirdi ve kitap amacına ulaşmazdı yani milleti uyandırmaktan uzaklaşabilirdi şahsen çok iyi bir kitap olmuş

  45. 45 yunak 18 Mar 2005 @ 11:27

    yahu arkadaşlar anlamadığım nokta neden insanlar kitabı okumadan bu kadar kesin yargılarla konuşuyor? bence bu saçmalık. eğer kitabı okumadıysanız lütfen kalabalık etmeyin.
    yazarlara çok teşekkür ediyorum. objektifde izledim kendilerini. onlar görevlerini yaptılar. bize düşen kitabı okumak ve her an bu bilinç ile yaşamak. bu sırtlanlar bize de saldırabilir unutmayın.

  46. 46 terten 18 Mar 2005 @ 12:50

    bence okunmasını bırakın elle tutulmasına bile gerek olmayan bir kitap.

  47. 47 Hüseyin 18 Mar 2005 @ 14:27

    1.Daha kitabı okumadan yorum yapan kişilere sesleniyorum.Yazılarınız o kadar sırıtıyor ki insan kendini Reha muhtar ile Ateş Hattında gibi hissediyor.Lütfen kitabı okumadan buraya yazı yazma zahmetinde bulunmayın.Vaktinizi boşa harcamayın.
    2.Kitabı yazan adamların büyük bir iddiası yok.Yani bu olaylar kesin olur demiyorlar fakat Türkiyem’in Müthiş ordusu ile Amerika’nın kural tanımaz silahlarını karşılaştırıp bir analiz yapıyorlar.Tabi ki abartı var.Ama Allah aşkına söyleyin 5 sene evvel asılsız bir iddia ile dünyanın gözü önünde Irak’a saldıran Amerika ki hala ispatlayamadı.Türkiye için neler yapmaz hem eğer bu kitap Amerikayı bu kadar kızdırdıysa bunun altında birşeyler var demektir.
    3.Kitabı okur okumaz elinize bir taş alıp batıya doğru fırlatmak geliyor içinizden…

  48. 48 karabasan 18 Mar 2005 @ 16:20

    1- türk halkının direnişinden hemen hemen hiç bahsedilmiyo…
    2- sat komandolarının adı geçiyo ama ayrıyeten bordo bereliler, sas komandoları gibi özel eğitimli askerlerden bahsedilmiyo sadece özel harekat’ın adı var
    3- Cumhurbaşkanı yeniden seçilecek kim olacağını tahmin edemediklerinden midir nedir savaşta cumhurbaşkanı’nın adı geçmiyo pek. oysa bi savaş anında baş komutan cumhurbaşkanı’dır kararları genel kurmay başkanı ve reis-i cumhur tarafından verilmesi gerekirken tayip erdoğan’ın adı geçiyo hep
    4- bi seferberlik anında, sülüsünü almış hazır askerler, askerliğini yeni bitirmiş herkes savaşa çağrılır bundan hiç bahsedilmiyo. Türküye’nin sanki çok kısıtlı sayıda askeri var gibi gösteriliyo ve amerika binlerce kilometreden gelip bizim tüm askerlerimizi çarçabuk bitiriyo…
    tutarsızlıklar var ayrıca kafama en çok takılan nokta;
    Atatürk’ün cesedine ne oldu?..

  49. 49 prometheus 30 Mar 2005 @ 14:33

    Kitabı okudum…Tahammül sınırlarımı zorladı ama bitirdim.son derece paranoid ve hamasi buldum.Okurken Cüneytin o komik filmlerinden sahneler canlandı gözümde.Türkün türkten başka dostu yok zırvasından sıyrılın artık.Kafanızı kaldırın ve etrafınıza bakın nasıl bir zamanda yaşıyoruz.

  50. 50 Mthan 3 Nis 2005 @ 16:24

    Nanhu görüşlerinizde size katılıyorum. Ceviz Kabuğu’nda olsun başka platformlarda olsun yazarların hakkı çok yendi ki bunu yapanların çoğu kitabı okumadan yorum yapanlardı. Yani bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanlardı. Bence kitabın tek amacı var; -yazarların da söylediği gibi- insanlara soğuk duş etkisi yapmak. Yani o Amerikan dizilerinde Joey’de, Friends’te, Desperate Housewifes’ta kısacası CNBC-e’de izlediğiniz sevimli Amerikalılar aslında o kadar da sevimli ve mantıklı insanlar değil. Biz gözden uzağız dolayısıyla gönüllerinden de ırağız. Bir çıkarları olursa Türkiye üzerinde bunu almak için her türlü dengesizliği yapabilir bu adamlar. Amerika Türkiye’ye belki yarın bile saldırabilir hazırlıklı olmak lazım diyorlar adamlar. Sonuna kadar da haklılar.

    Konuyla biraz dışarıdan ilgili ama dayımın oğlu gazeteci ve Atatürk’ün naaşı n’oldu? Buna ikinci kitapta mı yer vereceksiniz diye soru yollamıştı yazarlara geçen ay. Evet ikinci kitapta olacak cevabını almıştı en uzunundan :). Düşündüm ki belki onun sorusundan etkilenip kitaba o adı uygun görmüşlerdir :P. Herkes sağlıcakla kalsın. Nanhu çok güzel bir iş çıkarıyorsunuz, daim olmasını dilerim ;).

  51. 51 aytuna 4 Nis 2005 @ 11:13

    Bu kitabı Amerikalılar yazdırdı diyenlerde akıl var mı acaba? Isıracak köpek havlamaz dikkatinizi çekerim.Sessizce yaklaşır.
    Kitapta, stratejik konumumuza,yeraltı zenginliklerimize ve ABD’nin ortadoğuda oluşturduğu hatta bakarak, olması ihtimal dahilinde olan bir olaydan söz ediyoruz. Bu bir roman sadece ve bize bir ihtimal sunuyor. Gerçekten böyle bir şey olursa ne yaparız? Bu düşünce aklımıza yeni yeni gelmeye başladı. Sebebi mi? Artık kendimizi tehdit altında hissediyor olmayalım sakın? Durup dururken değil herhalde bu! Beğenmeyenler beğenmesin efendim. Tedbirden zarar olmaz.

  52. 52 Hüseyin Demirci 4 Nis 2005 @ 12:51

    Ben şunu söylemek istiyorum kitap gerçekten etkileyici ama kafama takılan bir şey var orada birçok kişinin ismi tanıdığımız tanımadığımız kullanılmış ama Amerika Başkanı Bush’un ismi kullanılmamış gerçekten merak ettim doğrusu..

  53. 53 ali 7 Nis 2005 @ 13:01

    öncelikle bu kitabı aldığım gün okudum. Kitap kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor. Biz Türk milleti olarak her türlü tehdite hazırlıklı ve tedbirliyiz. Bunu kimsenin bize kitap halinde sunmasına gerek yoktu. Türkiye askeriyle ve halkıyla böyle saçma ve zırva ani baskınlara boyun eğecek, bir anda hava ve deniz gücünün yokolmasını seyredecek bir ülkemidir sizce. Neden insanların kafasını karıştırıyorsunuz ? Amacınız nedir ?

  54. 54 atasını bilenlerden 7 Nis 2005 @ 14:18

    bir zamanlar hasta adama karşı boğazda kokteylle bakan zihniyet bile bizi bu kadar hafife almamıştı. dedelerimizi tanımayanlar bizide tanımayacaktır elbet. araplarla karıştırmasın kimse. tarih sayfalarında dedelerimizin çarık izlerinin resimleri coninin amcalarında pantolonun en erotik kısmında zaten resmetmiştir. psikolojik harekat elbette olacaktır ama kendimi leman dergisi okur gibi hissettim.

    mehmet akif ‘e kulak verelim

    ‘Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
    Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.’

  55. 55 Dincer 7 Nis 2005 @ 18:38

    Kardeşim kitabı okumamışsın bile neden yorum yaparsın. Bundan daha saçma bir hareket olabilirmi? Daha hakkında konuştuğun şeyi bilmiyorsun ama saçmalamaktan da geri kalmıyorsun.

  56. 56 ozkan_kaval 8 Nis 2005 @ 13:59

    Ben kitabı okumadım sanki içinde yaşadım tüm olanları. Kuzey ırakta, ankarada,washintonda ve en sonunda istanbulda her anında o hüznü o damarlarımın çatlayacakmış gibi olduğu savaşın şehadet duygusunu an an birlikte paylaştım. Yorumların çoğunun ekseriya sonuç üzerine yoğunlaştığını görüyorum. Hasıl olan tarafında bakmayı kimsenin akıl etmediğine dikkat çekmek isterim.

    Bugün ortadoğuda,balkanlkarda,asyada yaşanan tüm gelişmelerin parelelelinde at gözlüğü takamdan tüm olayları analiz ettiğimiz vakit bu kitapta yazılanlarla örtüştüğünü ve buna sebep 2007 olası bir türkiye-amerika savaşının varolabileme olasılığının realitesinden bahsetmek pek de sanal olmaz sanırım. Sadece düşünmek lazım. Tabiki birey olarak değil hükümetler bazında düşünmek ki karar mercilerinin gaflete düşmemesini dilemek başka yapacağımız ne olabilirki artık ne çare ki korkar oldum gelecekten bizi koparıp atmaya çalışıyor benliğimizden ey asil millet düşün nedir seni kör sağır dilsiz eden bu nebiçim bir zeheir ne biçim bir şerbet alıkoyuyor düşünmekten…
    Ve işte sonuç üzerine fikrim o dur ki savaşın galibi gerçekten bizmiyiz asla bir başka devletlerin tehdtinde barış zafer değildir. sadece zaferimiz mehmetçiğin gri takımın canınyla savaştığıdır. ve asla inanmadığın ayrılıkçı güçlerin olaylara sezsiz kalışıdır. bu vatan bizim her türk evladı gibi şehadet akar damarlarımızdan. Kitapta üzldüğüm bir noktada sivillerin yani bizlerin pasifize edildiğidir. Zira sessiz kaldığımız değil sesimiz er meydanında vatan uğrunda vücutlarımız siper inançlarımızı silah edinerek yeterince bunun gösterilmediğinin üzüntüsüdür.
    saygılarımla..

  57. 57 hijyenick 10 Nis 2005 @ 14:11

    barkına yazık olmuş. iyiki adı ahmet mehmet değildi ortalık karışırdı.

  58. 58 baco 10 Nis 2005 @ 21:46

    kitap çok güzel. ayrıca ülkemiz yenilmiyor. okuyanlar görmüştür. yenilgi yok. ayrıca tam tersine tsk yı övücü sözler de var. birde sonlara doğru. orta vadede düşünüldüğünde zafer mümkün değildi gibi sözler de var. karşı düşünenler ii okusun

  59. 59 fatru 12 Nis 2005 @ 09:57

    bu minval üzere yazılmış bir kitabın neden bu kadar ilgi çektiğini hala anlamış değilim. okumadım okumamda. herkesin dilinde bir terane;kurgu. zaten holuvud(okunduğu gibi yazılır) filmlerinde bir gerçek var ki geleceğe yönelik bir hazırlama etrafında olmamışları olmuş gibi göstermektedir. yapamadıklarını yaptıkları ve bizim yaptıklarımızı yapmayı beceremediğimiz sinemadan sonra kitapta aynı vazifeyi üstlenmiştir. birde neden bu kitabın avukatlığını bu kadar ateşli yaptığınızı merak ediyorum. bu kapsamlı çalışmada acaba seninde yerin varmı.(site sahibine)
    ve sonuçta bir roman sadece bir roman
    sonu yok yalandan kim ölmüş
    nereye istersen salla

  60. 60 medjezir 12 Nis 2005 @ 14:09

    turkiyenın dunyanın en etkin 1. ordusu oldugunu bilmeden hava ve deniz savaslarının sonucu vermediiğini ama kara savasının noktayı koydugunu bilmeyenler kısaca dunyadan bihaber cahil cümrü insanlar bazılarını gazıyla kitap yazarsa olacagı budur gotur doguya gorsun askerliği bakalım aynı seyleri dusunecekmi sonra halkı katmamış bukadar genc uyuyomu hiç bi şey olmasa filistinliler gib tas bile atamazmıyız ama bunalara gerek yok bunalar uyuyan yada yenilgiyi bastan kabuk etmiş gençler yapacak bi şey yok gitsin askerlik yapsın milliyetçilerin oldugu yerlere gitsin(her yer milliyetçi dolu zaten)ulkuculuk değil milliyetçilik

  61. 61 Hüseyin 18 Nis 2005 @ 18:54

    Buda psikolojik harekatın ucuz bir parçası olsa gerek…İlk gördüğümde vede kitabı elime alıp karıştırdığımda dediğim ilk şey TSK bunları tez vakitte toplatır olmuştu ama öyle mi hayır önlemler alındı zaten taaa çanakkale geçilmez sözünden beri bu önlem alındı.Yolda giderken özellikle vitrinlerde metal fırtına bilmem ne….Hiç kitap okumayan adam bile hastası olmuş almış.Neden ucuz popülarite tabiki eğer bu kitabın arkasında pis bir oyun varsa millet ucuz ucuz okusun diye…

  62. 62 birisi 19 Nis 2005 @ 22:46

    Bu teslimiyetçi ve mandacı zihniyet numaralarını yemiyoruz artık. Yiyenlerle birlikte kendiniz çalın kendiniz dinleyin. Yalnız bir gün gelecek gürültü kirliliği olarak tarih kitaplarında yer alacaksınız, demedi demeyin…

  63. 63 demetem 21 Nis 2005 @ 10:37

    Ben kitabın ilk çıktığı zaman askerdeydim. Orada elime geçti ancak sadece biraz göz atabilmiştim. Ve Bugün kitabı bitirdim. Yazarların hem genç hem de tecrübesiz olmalarından dolayı romanın kurgusu da planlaması da bazı aksaklıklar içeriyor. Mesela deniyor ki “bazı önemli ürünler üreten fabrikalara kamulaştırıldı çalışanlara maaş yerine yiyecek ve yakacak veriliyor”. Savaş başlayalı ki gün olmuş, millet maaş derdinde mi sizce?
    Bir de Amerika savaşı nasıl bu hale getiriyor? Korkunç bir hava gücü sayesinde. Neredeyse her kurşu atan askere bir jet saldırı düzenliyor. Bu kadar ağır bir hava saldırısının maliyeti hiç düşünüldü mü acaba?
    Yeni bence olmamış olan bir konu Amerika önüne gelen yere Slayer bombası diye bir bomba atıyor. Hadi bir tane iki tane olur da Türkiye’nin her yerine de atılmaz ki.
    Başka bir konu dünyanın bu konuya bu kadar sessiz kalmış olması. Mümkün müdür yanı başınızda böyle bir savaş olacak diğer ülkeler sadece seyredecek. Bence böyle bir durumda Türk ve müslümanlar yüzünden tüm Avrupa anında karışır, Orta Doğu ve Uzak Doğu birbirine girer. Böyle bir durumun gerçekleşmesi için yine birinci dünya savaşı koşullarının oluşması yani tüm dünyanın bu işe birlikte girmesi lazım.
    Sonra acaip bir Takım var. Gri Takım. Adamlar süper gizli istihbarat ama neden Suriye’de ya da Amerika’da faal değil? Suriye kendi topraklarından Türkiye’ye böyle bir saldırıya izin verecek de sonra ne olacak? Ne umut ediyor?
    çok uzadı son bir şey daha Eskişehir’de F16 filosu yok. F4 Filoları var. Tamamen bilgi için:)

  64. 64 nahnu 26 Nis 2005 @ 11:43

    hehe, sadece son yorumu okuyup ona katılmakta ayrı bir acayiplikmiş :))) Bu vesile ile de bu yazı hakkındaki yorumları kapatıyoruz. Bahisler kapandı gibi oldu biraz ama :)) Eh, olacaaaak olacaaaak, olacaaaak o kadar.

  65. 65 turan akpolat 31 Ekm 2005 @ 20:48

    Bu vatan bu kadar kolay ulaşılır bu kadar kolay teslim alınır bir toprak kesinlikle degildir.Seneler önce dedelerimizin bu vatanı var etmek için verdiği çabayı o şehit ve gazilerin torunları Türkiye sosyal ve siyasal açıdan ne kadar bulanık olursa olsun verecek ve bu toprakları hiç kimseye vermeyecektir.Bununla beraber gelirlerinin yarısından çoğunu askeri kaynaklara aktaran bir devletin lojistik açıdan bu kadar aciz durumda olması (amerikaya göre) sizce saçma değilmi?Ama gerçekten insanın miliyetçilik duyguları yoğunlaşıyor ben kitabı okudum bunları aynen böyle diyorum.

  66. 66 reproach 30 Mar 2006 @ 21:30

    TSK’yı çükük düşürücü hiç birşey yok. Amerikanın hava kuvvetleri karşısında kim olsa çaresiz kalır. Ayrıca cevaplanmamış bir soru da yok. Abdullah Gül’e n’oldu sorusu 2. kitapta war ve 2. kitapta cevabı veriliyor. Sıkılmadan okuduğum tek kitap diyebilirim. Yeter artık aşk, sevgi vs romanlarını okuduğumuz biraz da dünyada neler oluyo bitiyo ülke ilişkileri neye dayanıyo onu öğrenelim.

    Yani siz şu anda bir Amerika-Türkiye savaşı olursa Amerikanın kazanamayacağını mı savunuyorsunuz ? Zaten iki demokratik ülke hiçbir zaman savaşmaz. Ama kitap zaten kurgu adı üzerinde. Matrix de kurgu ama kimse bilgisayardan anlamdığı için yorum yapamıyor.
    Ayrıca çoğu insan kitabın çok satmasına gıcık. çok duygusal anlatıldı falan filan diyolar. Evet duygusal anlatılmış. Duygusal anlatılmasaydı da neden duygusal anlatılmadı olucaktı. Türk askerinin yüreği yok mu denicekti.
    Yani demek istediğim çok güzel olmuş, burdan Burak Turna ve Orkun Uçara teşekkürlerimi sunuyorum.

  67. 67 amarat 13 Haz 2006 @ 23:06

    bu yazaların kitpalarını okudum hatta üçüncü dunya savaşı ile iligli olanı antalyada askerligim sırasında gecen yaz 2005 yazı okudum . askerde iken yani düşünebiliyor musunuz askerde iken.. bunun sadece bir roman oldugunu düşünürske çok güzel lakin metal fırtına okurken küfür ettirecek kadar etkiliydi çogu yerde vay o.ç. dediigmi hatırlar gibiyim.Ordumuzun ne kadar cabuk teslim oldugu tarzı soylemler ise sadece bir romandan kaynaklanıyor yoksa istanbulda yaşayan bizler istanbulu o kadar kolay verecek kişiler değiliz. ben dahi hiç milliyetçi olmama ragmen vatan için canımızı feda ederiz. ama canı ne için feda ettigimiz önemli bu aralar bizde bunu tartışıyoruz zaten vicdani ret , mail grubumuzda , şunuda unutmamak lazım yalnız gs lisesi ogrencileri çanakkale savaşında yer almak için derslerden kaçıp cepheye gitmişlerdi şimdi kaç lis eögrencisi bunu yapar bunu düşünmek lazım. burada iş bitiyor işte..

  68. 68 ferhatay 13 Tem 2006 @ 18:23

    ben bu kitabın 50.sayfasına kadar okudum ve hiç beğenmedim oysa ben bu kitabı ne umutlarla almıştım ama hiçte umduğum gibi olmadaı yani beni hayal kırıklığına uğrattı bu kitapta tutku yok aşk yok seriven yok macera az var ama oda güzel değil lütfen daha iyi ve içinde birazcıkta olsa aşk olsun böyle kitap mı olura alasen ya lütfen adam gibi yazın şu kitapları saygılarımı sunarım….

  69. 69 tazo 4 Ağs 2006 @ 15:38

    kitap ortada okuyan görür

  70. 70 tazo 4 Ağs 2006 @ 15:43

    1)Türkiyede gelmiş geçmiş iki olay oldu.
    birincisi kurtlar vadisiyle geçmişi ögrendik.
    ikincisi metal fırtına ile gelecegi kestire bildik.

  71. 71 yağmur 17 Ock 2007 @ 18:26

    güzel kitap işte kitabı okurken kendinde ordaymış gibi hissediyosun

  72. 72 demir 4 May 2007 @ 08:26

    ben metal fırtınanın 3 serisinide okudum ve çok hoşuma gitti zaten bu kitapta önlem alınamazsa ilerde olacaklar anlatılıyor.ve kitabı eleştirenlerde bu durumdan memnun olan kesimdir.ama unutmayın bu ülkede ne kadar hain varsa okadarda gökhanlar var.benim tavsiyem bu kitabın filminin çekilmesisaygılar

  73. 73 ali 20 Tem 2007 @ 23:23

    turkun kendisinden baska dostu yoktur sadece cıkarları aynı muttefigivardır kıtap turk ordusunu basit gösterıyo bunlar hayal dunyasında yasıyo turk ordusu kendini ezeldenberi heryerde basarısını faiziyle göstermıs halada gösteriyo şüpesi olan.

  74. 74 turbadur 6 Eyl 2007 @ 19:58

    Bir zorunluluk yüzünden okumak durumunda kaldım kitabı. Buna roman demek edebiyat tarihini oluşturan tüm sanatçılara korkunç bir hakaret olacaktır. Yazanlara söyleyecek hiçbir sözüm olamaz, asıl sorumluluk yayınevinindir. Böyle bir yayınevi olduğunu farkedince insan “keşke ilkokul ödevlerimi saklasaydım” diyor… Vah ki vah Türk edebiyatına, yuh ki yuh yayıncılığına, pes ki pes Türk okuruna…

  1. 1 nahnu.org {weblog falan} » Arşivler » üçüncü Dünya Savaşı

Yorumunuzu yazın



Sağdan Soldan Bak